Saturday, April 30, 2011

Selamat hari lahir sayang...Muhammad Ilham Nazmi









Adik ni suka sangat kalau ambil gambar buat lawak, sesuai dengan lubang hidung yang besar..he he he.

Alhamdulillah semua anak-2 yang kukandung, aku tak banyak masalah seperti alahan, kencing manis atau darah tinggi, alhamdulillah. Cuma aku tak mampu melahirkan mereka secara normal. Alhamdulillah juga mereka lahir dalam keadaan yang sihat dan sempurna semuanya.

Adik ni, 2 minggu aku lewat, adik perempuanku yang due seminggu lewat dari aku dah bersalin, aku tak ada rasa langsung. Check kat Dr baby dah turun tapi tiada bukaan. Saiz kepala besar. Masa tu tak terfikir saiz kepala besar penyakit ke apa. Sebab aku +ve sepanjang kehamilan tiada masalah.

Makcikku bidan hospital kerajaan nasihat operate aje..he he he. Masa tu memang aku taknak, usaha nak tunggu lagi kalau boleh beranak normal. Dah ketentuan, ini rezeki dan caraku dapat anak melalui tingkap..kata orang kampung. Akhirnya dengan persetujuan suami, aku setuju dioperasi 30 April 2002. Malas nak pilih tarikh 1 Mei dah tak sabar nak kuarkan baby.

Besar tul saiznya masa keluar..beratnya hampir 4 kg. Suara tangisannya sesuai dengan lubang hidungnya..he he he.

Sekarang adik dah berumur 9 tahun, paling rajin tolong ibu tapi kenkadang kena berupah juga. Kalau sakit kaki adik rajin urut kaki ibu dan keesokan harinya adik mesti tanya, kaki ibu dah ok..ini yang aku sayang kamu. Paling suka kalau dia solat, panjang ayat lazimnya..he he he TAPI merungut pun leh tahan jugak...ingat dosa derhaka kat ibu n ayah.

Takpelah sayang, ibu tetap sayang sebab ADIK anak ibu. Doa ibu setiap kali solat, semoga anak-anak ibu rajin mengerjakan solat, mengaji dan taat kepadaNYA. Jangan lupa,...belajar rajin-2 ye.

No comments:

Post a Comment