Sunday, August 28, 2011

Puasa ke 19

Assalam semua. Lusa dah nak raya, baru hapdet perjalanan puasa hari ke 19. Aku minta balik awal iaitu jam 1.00 petang sebab nak ikut suami ke Penang. Aku dan anak-2 berbuka dan bersahur di rumah adikku di Ipoh berdekatan dengan Tambun Water Park. Suami pula ada majlis berbuka dengan main kon di Ipoh.

Sabtunya sebelum jam 12 tgh kami bertolak ke Seberang Jaya. Check in kat Nasmir di Autocity dan lepas solat Zuhor keluar semula sebab suami ada tugasan bersama 3 orang kawannya. Kami menuju ke Padang Besar.





Singgah di Bazar Padang Besar, pada aku takde apa sangat. Barang pun takdelah murah. Sama aje. Beli seluar anak-2 ku seorang sehelai. Yang len depa sibuk nak beli mainan. isk..isk

Selesai kerja kami meneruskan perjalanan balik semula ke S.J. Singgah kat Empangan Timah Tasoh..cantik ada resort tapi tengok dari jauh aje. Kedai makan satu sahaja yang dibuka.






Selesai anak-2 membuang apa yang patut, kami meneruskan perjalanan cari kedai makan lain untuk berbuka puasa. Tak tahu kat mana, tak ambil gambar sebab segan dengan kawan-2 suami.

Lupa nak bagi tau, kami lalu kawasan Chupin, kawasan penanaman tebu untuk penghasilan gula yang terbesar di Malaysia (klu silap sorilah ye). Macam 'farmville', sekali tengok pokok tebunya macam nerong..he he he

Singgah solat jamak di Kawasan Rehat Gurun. Aku tak turun, tak larat sembahyang kat Nasmir aje. Lepas tu kenderaan suami dipandu oleh kawannya pula, hantar kami dulu anak-2 beranak dan suami keluar semula sebab ada kerja yang masih belum selesai.

Sahur kami makan di kedai makan Nasmir yang berada di tingkat bawah bangunan. Sebenarnya dah 2-3 kali juga tidur kat sini kalau ikut suami. Walaupun takde swimming pool, ada wifi pun ok..

Ahad tu kami keluar jam 12 tgh suami bawa cari kedai bakeri untuk beli bahan buat kek tak jumpa pun dan kami meneruskan perjalanan untuk singgah berpuasa kat Bukit Sentosa rumah adikku, sebelum tu suami bawa ke Rawang, membeli bahan-2 kek, tak sempat nak berbeli masa bulan puasa ni. Alhamdulillah selesai dan kami selamat sampai ke rumah jam 10.30 malam. Aku memandu sendirian sebab suami dah keletihan.

No comments:

Post a Comment