Tuesday, June 21, 2011

Sup ayam...sekali rasa mesti mau lagi.

Malam ni malas nak makan nasi. Jadi saya masak resepi dari Myresepi.."mushroom soup" yang telah saya ubah sedikit mengikut kesukaan anak-anak.

Bahan-bahannya :
  • 1 keping dada ayam-saya letak sedikit sahaja
  • 1500 ml air
  • 500 ml susu segar
  • 1 ketul kiub ayam (saya letak 2 ketul)
  • 1 tin kecil cendawan butang(dihiris kecil2)-saya tidak letak
  • Garam secukup rasa
  • secubit ajinomoto-saya tidak letak
  • 1 cawan tepung gandum-boleh ditukar dengan kentang rebus (lenyek)

Cara-cara

  1. Potong ayam kecil2. masukkan ayam dan air ke dalam periuk. rebus sehingga masak.
  2. Masukkan susu dan kiub ayam. masak guna api yang perlahan. masukkan mushroom.
  3. Masukkan bancuhan tepung dan kacau sehingga pekat. tambah perisa, garam dan ajinomoto.Siap utk dihidang. sedap dimakan dgn roti.

Kata anak perempuanku..

SEKALI RASA MESTI MAU LAGI...SEKALI RASA MESTI MAU LAGI..SEKALI RASA MESTI MAU LAGI

No comments:

Post a Comment