Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari Ibu






Assalamualaikum dan SELAMAT HARI IBU untuk bonda Fatimah Dol dan mertuaku Puan Kalthum Abd Rashid serta semua wanita yang bakal dan telah bergelar ibu, emak, ummi dan apa-2 sahaja panggilan yang baik dari cahayamatanya.

Jam 10.00 pagi tadi baru kami keluar sarapan, ntah memanalah mengikut pemanduan suamiku, akhirnya kami berhenti sarapan di Mawadah Seafood kalau tak silap nama yang terletak berhampiran Kg Paya Bukit Kapar..kalau tak silap ye. Alhamdulillah kenyang. Macam-2 makanan ada, roti canai, roti bom, tosei, nasi lemak dan macam-2 ada...Di situ juga suami berjumpa dengan kawan semasa bujang yang dah hampir 13 tahun tak berjumpa walhal dok di dalam kedaerahan yang sama..Allahuakbar.

Balik rumah, aku tak masuk terus tapi menyinggah di rumah jiran hadapan ku, Shidah yang kakaknya mengadakan jamuan dan majlis kesyukuran kecil untuk anaknya bakal bertunang dengan gadis pilihan di Shah Alam.

Sambil bersembang jiranku, Sham bertanya, harini tak bakar kek..he he he. Ku beritahu insyaallah malam nanti. Balik terus apalagi melayan keinginanku yang berniat mencuba Kek Gulung Kasih resepi dari DapurKu Sayang bagi membaiki skil menggulung.

Siap dibakar..

Terbalikkan atas kertas dan sejukkan..tunggu ye..SABAR

Sapu dengan filing stoberi..tak manis sangat

Gulung..semuanya berjalan lancar...tapi agak sedikit kecewa sebab kulitnya melekat pada kertas. Takpe usaha lagi nanti sehingga berjaya.


Kutanggalkan kulitnya bagi mencantikkan permukaan kek tersebut...kek ini lembut dan telah kukurangkan gula nya kepada 55g sahaja.


Ha ha ha.....telah selamat dimakan oleh anak-anak. Sebentar tadi sambil menonton cerita Hindustan lakonan Shah Rukh Khan dan alamak..lupalah namanya...ha Kajol..he he he, terlayang sebentar..bangun-2 tengok dah selamat, alhamdulillah, itu tandanya mereka suka..


Aiskrim ini tiada berkenaan dengan N3 ini, cuma nak bagi tau..suami yang buat..kami tolong perabiskan...

No comments:

Post a Comment